Första dagen.

Idag har Liv ammat kl 07 och kl 19. Det har gått riktigt bra, men hon vet vad hon gillar och inte gillar. Hon vill inte ha det som jag lagar, så jag provar mig fram. Det är nåt nytt att lära sig, det här.. Hon åt banangröt kl 10. Försök till torsk,potatis puré kl 13 som slutade med risgröt med yoghurt och bär + vatten och lite välling. Kl 16 risgröt igen + välling. kl 19 amning och kl 22 blir det nattvälling. Hon kan ju inte leva på gröt liksom… ja, ja, man får försöka sig fram. Imorn ska vi å handla (Liv sitter numera i kundvagnen!) lite gosaker som vi ska laga ihop. Vill inte hålla på å köpa burkmat, men det får väl bli lite så i början helt enkelt. Någon som känner igen sig? Jag är glad att det fungerar så lätt än så länge.

Idag har vi träffat en vän och hennes lilla knodd. Så kul att äntligen få se den lille. Han är verkligen göörsöt 🙂 Vi har traskat och fikat på söder. Som riktiga latte-morsor.

Jag var hos kiropraktorn igår igen. Var där i onsdags och hon tyckte att jag skulle komma tillbaka. Har verkligen ont i ryggen.. Ska dit igen på fredag. Blir dyrt, men det är det värt, kan ju inte ta hand om Liv om jag ska ha så ont som jag hade. Nu har det blivit bättre, skönt. Så imorn ska jag träna igen (vibrations platta).

Liv har somnat sittandes i soffan, vi lyssnar på en barnskiva (”en godnatt skiva med Eva och Alice”). Liv njuter och slappnar va när hon lyssnar på musik.

Igår fick vi ringsjalen som vi hade beställt, den är lite krånglig men det lär man sig. Liv somnade gott i den igår. Så den ska jag använda på dagarna när Liv vill bli buren. Praktisk att ha med sig också när man ska iväg.

Nu ska jag glo lite på TV.

2 svar so far »

  1. 1

    lotta said,

    w gillade inte heller maten jag lagade när han var yngre, jag ville absolut ge honom hemlagat men det gick helt enkelt inte ner, tror att det hade att göra med konsistensen, potatis vägrar han fortfarande.. det är egentligen inte förrän jag började servera finger food som han kom igång med maten ordentligt och nu är det ett måste att han får en egen sked att äta med när han får vanlig burkmat. har ett asbra recept på ”mos” som går att purea hur mycket eller lite man vill och dessutom blir det supergott. morötter, potatis, aubergin, några champinjoner, squash, palsternacka och kålrot får koka ihop tills det blir mjukt mixa sedan och tillsätt en stor näve färska örter (vi kör budgetvarianten på frysta blandade örter) och en- två vitlöksklyftor och massa linfröolja. OHM nOHM nohm. jag gillar barnmat som jag också vill äta 😀
    kommer ni till malmö snart?

    • 2

      frulindstrom said,

      tack Lotta! Det receptet får vi prova! Helt nytt det här med mat så vi prövar oss fram.
      Vi ska kanske ner till malmö nästa helg, bara kanske. Då får vi ses tycker ja! Jag vill träffa lilla W!
      KRAM


Comment RSS · TrackBack URI

Lämna en kommentar