Bortskämd förälder.

Jag blir irriterad på mig själv att jag tycker det är jobbigt. Återigen är det tanken jag ska lyssna på och inte känslan i stunden. Liv åt som vanligt och bra kl 22 igår. Sen ville hon ha mat 01.30 och 04.30 😦 Va hände med sova från 22-06?? Hur ska jag göra för att få tillbaka det? Jag försöker söva om henne på natten så att hon inte äter. Men inatt gick det inte. Jag hoppas bara att det handlar om att hon har vart sjuker och är fortfarande krasslig, hostar och andas som en 80åring. Stackarn. Jag vill att det ska fortsätta så bra med Liv som det har gjort. Jag vill att hon ska sova hela nätter. Men jag får tänka att vi har haft det kanon hela vägen och vi har blivit fruktansvärt bortskämda med våran lugna och nöjda knodd. En jävla natt där man har fått amma 2 ggr och där hon har somnat om på direkten, inget gnäll och inga klarvakna ögon, jag borde ju bara hålla käften och vara nöjd å glad att det inte är värre än så! Så. nu känns det bättre hehe. Vi vakna kl 07 idag och låg kvar i sängen till 08. Gick inte att somna om.

Liv tacka nej till min hemmalagade gröt (1/2 dl havregryn, 1 1/2 dl vatten, 1/2 banan, lite majsvälling). Hon har gillat den tidigare men sempers banangröt vann över min gröt 😦

Idag skulle vi träffa en vän som har en liten liten knodd. Men det blev inställt för de har inte sovit så bra. Så nu sitter jag här på soffan och känner mig lite rastlös, va ska vi göra? Liv ligger och sover. Det blir en promenad sen och så får vi ta dagen som den kommer.

Nu ska ja plocka lite i hemmet. Förresten så längtar jag till jul (svennebanan)! Vi ska ha julgran 🙂

Lämna en kommentar